Każda z nas ma swoje ukochane narzędzia i firmy, bez których nie wyobraża sobie codziennej pracy. Ja z wieloma związana jestem od lat i mogę śmiało powiedzieć, że bez nich Szpilki byłyby zupełnie inną firmą. Poniżej znajdziesz listę rozwiązań, które gorąco polecam i rekomenduję!
PROGRAMY I SYSTEMY
1. OUTLOOK – oprogramowanie do obsługi poczty e-mail i kalendarz
Nie wyobrażam sobie pracy z kilkoma czy kilkunastoma skrzynkami e-mail! W Outlook’u wszystkie wiadomości (łącznie z prywatnymi) mam pod ręką i mogę nimi zarządzać w dowolny sposób. Pracę ułatwiają foldery, dzięki którym zawsze wiem, które e-maile są już zrealizowane, a które wymagają jeszcze mojej uwagi.
2. FAKTUROWNIA – program do wystawiania faktur
Korzystałam już z kilku bezpłatnych lub niskopłatnych programów do wystawiania faktur, ale ten jest bezkonkurencyjny! Płacę ok. 228 zł/12 miesięcy i mam intuicyjny i banalny w obsłudze program do wystawiania faktur.
Plus 1 – płacę mniej za obsługę księgową, bo moja księgowa loguje się na konto Szpilek w Fakturowni i pobiera 10 faktur jako jeden plik, co jest istotne w przypadku rozliczeń za konkretną ilość dokumentów.
Plus 2 – system jest dostosowany do aktualnych potrzeb biznesu on-line, możesz go więc zintegrować z systemami do płatności, np. Tpay.com czy z WordPressem. Dzięki tej możliwości i wtyczce do kursów on-line (napiszę o niej niżej), faktury za kurs wystawiane są automatycznie po złożeniu zamówienia przez klienta. Nie muszę mówić, że w przypadku kilkudziesięciu czy kilkuset zamówień, to zbawienie dla małych biznesów, które w większości wystawiają faktury samodzielnie.
Plus 3 – mogę polecić Ci ten program, dzięki czemu Ty otrzymasz 20% zniżki, a ja 2 miesiące w Fakturowni GRATIS. Wystarczy, że klikniesz w baner poniżej i podasz kod: „nkika5”. Oczywiście po wykupieniu dostępu, Ty również będziesz mogła w ten sam sposób polecać Fakturownię, fajnie prawda? 🙂
3. WP IDEA – to system do obsługi i sprzedaży kursów internetowych bazujący na oprogramowaniu WordPress.
Gdy tylko wpadłam na to, że chcę robić kurs on-line z budowania zaangażowanej społeczności dla biznesu, wiedziałam, że nie będę robić go sama. Mam na myśli wszystko poza treściami merytorycznymi oczywiście 🙂 Nie chciałam bawić się w samodzielne stawianie platformy czy strony sprzedażowej, dlatego od razu szukałam rozwiązań, które mi to umożliwią. Okazało się, że potrzebuję:
- Platformy on-line (zaplecze kursu) do której mogę wstawić wszystkie materiały (teksty, video czy pliki do pobrania), zintegrowanej z WordPressem, Fakturownią, systemem Tpay.com, Mailchimpem czy YouTubem, umożliwiającej przekazanie użytkownikowi loginu i hasła.
- Strony sprzedażowej (strona, którą pokazuję podczas sprzedaży kursu), zintegrowanej z platformą do kursu.
O pierwsze zadbała firma UpSell, o drugie dziewczyny, które stawiają strony internetowe czyli Zdalne Babki! Nawiążę do nich w jednym z kolejnych punktów 🙂
Korzyści z zakupu WP Idea:
- Zaraz po zakupie dostałam dostęp do panelu, który funkcjonuje tak samo jak WordPress (w końcu to wtyczka do WordPress’a ;)). Nie musiałam uczyć się od nowa, po prostu zaczęłam działać. Mogłam ustawić kolory swojej identyfikacji wizualnej, dodać materiały graficzne i co najważniejsze wgrać materiały. Tyle. Po zintegrowaniu z systemami do płatności i stroną sprzedażową, kurs był gotowy do sprzedaży.
- System zawiera gotowy szablon, który w zakresie wizualnym można dowolnie modyfikować, dzięki któremu nie musiałam się zastanawiać nad konstrukcją kursu. Mam do dyspozycji moduły, które składają się z lekcji, jest to więc prosty schemat nie tylko dla mnie, ale i dla użytkowników.
- Na jednej domenie mogę zrobić kilka kursów (w zależności od pakietu). Oznacza to tyle, że na stronie www.kurs.szpilkipogodzinach.pl, może być więcej niż jeden kurs, a je nie ponoszę z tego tytułu dodatkowych opłat.
- Przez pierwszy rok mogłam korzystać ze wsparcia technicznego zapewnianego przez producenta programu. Zadawałam mnóstwo pytań, w tym tych banalnych i dzięki temu szybko przeszłam proces zapoznawania się w systemem.
- Możliwość integracji z większością systemów niezbędnych do sprzedaży fajnego i profesjonalnego kursu on-line!
Z wtyczki korzystają lub korzystali również: Michał Szafrański, Pani Swojego Czasu czy Bartek Popiel. To chyba najlepsza rekomendacja! 🙂
Aby dowiedzieć się więcej KLIKNIJ TUTAJ. Dzięki mojemu poleceniu, otrzymasz GRATIS usługę instalacji i wstępnej konfiguracji oprogramowania WP Idea o wartości 369 zł. Dzięki temu ruszysz ze swoim kursem jeszcze szybciej i łatwiej 🙂
4. CANVA.COM – to narzędzie do samodzielnego, intuicyjnego, bezpłatnego (w wersji podstawowej) tworzenia projektów graficznych.
Z jej pomocą wykonasz samodzielnie:
- logo,
- banery na stronę www i do mediów społecznościowych,
- dokumenty w tym: prezentację, papier firmowy, e-magazyn, certyfikat czy CV, także tapety na pulpit,
- e-booki,
- infografiki,
- materiały marketingowe takie jak: ulotki, plakaty, menu, wizytówki, broszury czy karty prezentowe.
Dodatkowo Canva posiada wzory (wraz z wymiarami) reklam, zdjęć w tle lub banerów wydarzeń do wykorzystania m.in. na portalu Facebook.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego programu?
- Canva jest dostępna w formie aplikacji na telefon.
- Canva to również źródło zdjęć, w dużej mierze bezpłatnych. Te płatne to koszt 1$, można więc skusić się czasami na zakup kilku obrazów, które idealnie wpisują się w nasze działania.
- Jeśli zdecydujesz się na wersję płatną lub wykorzystywanie płatnych zdjęć do swoich projektów, pamiętaj, że musisz mieć kartę kredytową by zapłacić za te usługi.
- W moim odczuciu nie ma potrzeby korzystania z wersji płatnej, jeżeli nie masz zespołu pracowników, z którym musisz dzielić się projektami i jeśli Twoja firma nie jest agencją reklamową 🙂 Do tej pory nie korzystam z wersji płatnej i nie wiem czy przyjdzie taki dzień, w którym się na nią zdecyduję – podstawowa w pełni zaspokaja moje aktualne potrzeby.
5. MAILCHIMP – system do wysyłki profesjonalnych e-mailingów.
Mailchimp jest ze mną prawie od początku, korzystam więc z niego od 2013 roku. Zaczynałam od Excela i wysłania e-maili w Outlook’u, kolorowo więc nie było, ale gdy moja lista przekroczyła tysiąc rekordów postanowiłam ułatwić sobie życie i przerzucić się na profesjonalny system. Padło na Mailchimp i tak już zostało 🙂 Na rynku jest kilka podobnych systemów, ale ja na razie nigdzie nie przechodzę – jest mi dobrze tak jak jest.
System ten zapewnia pełną automatyzację, możliwość tworzenia LP i gotowe szablony e-maili, jeśli ktoś ma potrzebę podkręcić graficznie wiadomości wysyłane do swoich odbiorców. Do 2 tys. pozycji jest bezpłatny, powyżej naliczanie pędzi dość szybko, ale i tak nie odstaje cenowo od innych systemów dostępnych na rynku. Jest dość intuicyjny, minusem jest tylko to, że dostępny jest w wersji ENG. Na co dzień to nie przeszkadza, ale czasem, gdy np. chce się zrobić coś na szybko, może utrudnić pracę.
6. PEXELS – platforma z bezpłatnymi zdjęciami.
Mój absolutny nr 1 jeśli chodzi o zdjęcia za free oznaczone licencją CC0. Minusem jest to, że dużo osób korzysta z tych zdjęć, jest więc spore prawdopodobieństwo, że Twoje flagowe zdjęcie wykorzystane np. w banerze głównym na stronie www, znajdzie się również u kogoś innego, ale i tak plusów jest znacznie więcej niż minusów:
- zdjęcia są za free,
- jest spory wybór,
- znajdziesz tam dużo zdjęć biznesowych i lifestyle’owych.
7. BITLY – aplikacja do skracania linków.
Co tu dużo mówić – przydaje się i już! 🙂 Zwłaszcza, gdy publikujesz w sieci dużo linków do swoich wpisów, e-prezentów, live’ów itp.
PRZYKŁAD >>> Jeden z wpisów na moim blogu ma bardzo długi link: https://szpilkipogodzinach.pl/2016/10/27/zbudowac-zaangazowana-spolecznosc-wokol-wlasnej-marki-co-to-wlasciwie-znaczy/ po skróceniu go w Bitly wygląda tak: http://bit.ly/2pRqDdb
OSOBY I FIRMY
1. SYLWIA SWORCZUK, czyli Wirtualna Asystentka.
Parę lat temu ciężko byłoby mi sobie wyobrazić pracę z kimś, z kim na co dzień się nie widuję, ale dziś nie stanowi to dla mnie żadnego problemu. Powiem więcej – z Sylwią na żywo spotkałam się tylko raz. Dlaczego? Bo mieszka w … Niemczech 🙂 Czy było mi trudno podjąć decyzję o współpracy? Nie, bo miałam już doświadczenia z pracy z WA, które mieszkały w innych częściach Polski. Wiedziałam więc, że odległość nie ma znaczenia. Czy było mi łatwo wejść we współpracę z kolejną osobą? Tak, choć to zawsze jest duże ryzyko.
Dziś mogę śmiało powiedzieć, że Sylwia jest moją prawą ręką. Jest na bieżąco, dzięki temu nie tracę czasu na tłumaczenie i wdrażanie od początku. Poznałyśmy się już trochę, wiemy więc jak pracować, by osiągać zamierzone efekty. Mogę na nią liczyć, co jest dla mnie bardzo cenne, bo w samodzielnym prowadzeniu firmy, samotność jest dokuczliwa. Chodzi o możliwość przedyskutowania z kimś ważnych kroków, decyzji, przewietrzenie myśli. Z Sylwią mogę porozmawiać o wszystkim i wiem, że wykona swoją pracę najlepiej jak potrafi, co daje mi dużo spokoju i swobody w podejmowaniu nowych wyzwań.
Niezaprzeczalnym plusem w takiej współpracy jest możliwość rozliczania godzinowego, co oznacza, że nie musisz zatrudniać pracownika na pełen etat, by realizować swoje plany. Dodatkowo masz kontrolę nad wydatkami, bo wiesz ile czasu mniej więcej ktoś poświęci na wykonanie tego czy innego zadania – w końcu do tej pory robiłaś to samodzielnie.
Niezależnie od tego na jakim etapie jesteś, polecam Ci bardzo gorąco skorzystanie z usług Wirtualnej Asystentki, choćby w minimalnym wymiarze godzin. Boisz się zaufać i nie masz pewności jak delegować obowiązki? Zacznij od drobiazgów i rozliczeń za wykonaną pracę – z czasem wszystko sobie pokładasz 🙂
2. ZDALNE BABKI, czyli babskie wsparcie dla kobiecych biznesów w zakresie WordPressa, integracji mediów społecznościowych i mailingu.
Dziewczyny poznałam oczywiście w Szpilkach 🙂 Dzięki pracy dla mnie, którą zresztą świadczyły na zasadach wolontariatu (pomagały mi podczas spotkań i w grupie na FB), poznały się i stworzyły swoją firmę – czy to nie cudowne?
Gdy po przerwie na macierzyński wróciłam do pracy, nie mogłam zlecać tworzenia stron www i LP nikomu innemu – to chyba jasne! 🙂 Pierwszym zleceniem była moja strona www.szpilkipogodzinach.pl , która przez dwa lata przeszła kilkadziesiąt poprawek. Współpraca okazała się strzałem w 10-tkę, bo dziewczyny postawiły mi ładną, profesjonalną i nowoczesną stronę w 3 tygodnie. Po doświadczeniach z dużą agencją reklamową, która ten sam proces realizowała 6 miesięcy (!), była to czysta przyjemność.
Dziś dziewczyny dbają o bezpieczeństwo moich stron i stawiają nowe (dłuższe i krótsze) strony lądowania, takie jak wszystkie strony kursu, a po dwóch edycjach jest ich ponad 20 (zapisy na listę oczekujących, przedsprzedażowa, sprzedażowa, po sprzedażowa …), jak i strony zapisów do newslettera.
Współpraca z nimi to czysta przyjemność! Chciałabym żeby każdy mógł jej spróbować zanim zrazi się do branży 😉 Polecam z całego serca!
3. EPMA Biuro rachunkowe, czyli moja ukochana księgowa!
Z Anetą współpracuję pół roku i już zdążyła zdobyć moje zaufanie i wdzięczność. Nie ma pytań na które nie zna odpowiedzi, jest pomocna i dostępna nawet w weekendy (sytuacje awaryjne). Mogę zadać każde, nawet najgłupsze pytanie, a ona wyjaśni mi wszystko krok po kroku z najmniejszymi szczegółami. Jest tak dobra, że aktualnie nie możesz zostać jej klientem, ale może w przyszłości.. 🙂 Aneta pracuje nad zestawem e-materiałów dla przedsiębiorców, które dostępne będą on-line. Na pewno dam Ci znać, gdy będą dostępne, bo wiem, że będą to super przydatne narzędzia i wskazówki!
4. DOBRE WIDEO, czyli Magda od zadań specjalnych 🙂
Magda jest współtwórcą wszystkich filmów, które zostały stworzone na potrzeby dwóch edycji Akademii Szpilek „Zarabiaj więcej dzięki zaangażowanej społeczności”. Współtwórcą, bo większość z nich nagrywałam sama (jest ich około 40-stu), a ona je obrabiała. Przycinała, dodawała elementy graficzne, wstawiała teksty i muzykę. Z uwagi na to, że moje pierwsze pliki składały się czasem z kilku fragmentów, jestem jej ogromnie wdzięczna za cierpliwe ich łączenie i usuwanie tego, co mi się nie podobało, a było tego trochę.. Dlaczego? Bo na początku nagrań byłam kłębkiem nerwów. Nagrywałam po jednym zdaniu, bo ciężko mi było zachować spokój i płynność wypowiedzi. Na szczęście praktyka czyni mistrza i po jakimś czasie zaczęłam wysyłać nagrania w jednym, zgrabnym kawałku. 🙂
Magda tworzyła ze mną również video od podstaw. Zadbała nie tylko o nagłośnienie i czy profesjonalną obróbkę, ale nawet o tło! Gorąco polecam współpracę z nią przy tworzeniu różnego rodzaju materiałów, ale nie tylko. Magda udziela konsultacji i tworzy kursy on-line, o których możesz poczytać na jej stronie.
Ta lista to moje absolutne minimum w codziennej pracy. Nie znaczy jednak, że nie korzystam sporadycznie z innych usług czy narzędzi, dzięki którym mój biznes ma szansę się rozwijać. Zebrałam wszystkie do jednego pliku, byś mogła wybrać te, których aktualnie potrzebujesz najbardziej. Odbierz plik za free klikając w poniższy baner:
A Ty z jakich narzędzi korzystasz każdego dnia? Współpracujesz z firmami, bez których nie wyobrażasz sobie życia? 🙂 Daj znać w komentarzu, chętnie poznam Twoje rekomendacje!
Pozdrawiam,
Alicja
4 thoughts on “NARZĘDZIA I FIRMY NIEZBĘDNE W MOIM BIZNESIE”
Czaderskie to zestawienie, właśnie takich konkretnych wskazówek szukałam, dzięki!
Monika, bardzo się cieszę! Dzięki wielkie za info zwrotne 🙂 Z których narzędzi planujesz korzystać?
Ala, bardzo przydatny wpis! Dzięki 🙂
Starałam się, DZIĘKI WIELKIE :* Mam nadzieję, że wskazówki zostaną wdrożone 🙂 Ściskam!