7 stycznia odbyła się pierwsza konferencja z cyklu „Jak prowadzić własną firmę i nie zwariować”. Rozpoczęła ona cykl spotkań skierowanych do Kobiet prowadzących firmy lub myślących o założeniu własnej działalności. Wydarzenia miały miejsce w Centrum Warszawy – Millenium Plaza. Odbywały się co drugi wtorek w godzinach 18:00-21:30.
Podczas konferencji gościliśmy trzech wspaniałych Prelegentów. Pierwszy wykład „Jak opuścić korporację i rozwinąć własną firmę/etat?” wygłosiła Anna Kupisz-Cichosz trener i coach rozwoju biznesu. Można było między innymi dowiedzieć się że opuszczenie korporacji/pracy na etacie jest możliwe, co zrobić aby Twoja firma nie upadła, jak planować rozwój firmy nie zaniedbując relacji z bliskimi oraz siebie samej oraz na co trzeba uważać prowadząc własną firmę.
Kolejnym mówcą był Marek Giętkowski, który ciekawie przedstawił temat „Własna firma – prawdy i mity”. Podczas prezentacji obalone zostały mity, które przeszkadzają w rozpoczęciu działalności. Kobiety poznały najważniejsze fundamenty potrzebne do zbudowania zdrowej firmy, dowiedziały się jak unikać typowych błędów nowicjuszy oraz co robić aby szybko i skutecznie wystartować.
Ostatni wykład „Zmiany, zmiany, zmiany czyli co się dzieje z Twoim życiem, gdy zaczynasz pracować na własną rękę?”, przedstawiła trener biznesu Anita Podgórska. Przekazała wiedze o tym jak zwiększa się odpowiedzialność za własne działania i dokonywane wybory, jak zadbać o samodyscyplinę, ćwiczyć wytrwałość i budować poczucie własnej wartości.
W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 właścicielek firm, które od Prelegentów i Gości otrzymały zarówno ogrom praktycznej wiedzy jak i dużą dawkę inspiracji i motywacji do zmian. W przerwach między wykładami Uczestniczki miały okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych dzięki grze networkingowej.
Sponsorem #1 konferencji została Super Księgowa! Sprawdź co możesz zyskać dzięki współpracy m.in z wirtualną księgową, której koszty są niezwykle niskie, a dzięki naszej współpracy o 10% mniejsze. Zobacz jakie rozwiązania dedykowane małym firmom, mogą zostać wdrożone u Ciebie.
Duże zainteresowanie konferencją świadczy o zapotrzebowaniu na tego typu inicjatywy w Warszawie. Wykłady kierowane są do Kobiet, które potrzebują inspiracji, funkcjonalnych rozwiązań i świeżego spojrzenia na siebie i/lub własną firmę. Chcą coś zmienić, mają ogromną dawkę determinacji i są otwarte na nowe doświadczenia. Na takie osoby czekamy!
Opinie Uczestniczek
„Pragnę serdecznie podziękować za organizację tak wspaniałego przedsięwzięcia jakim była I konferencja kobiet biznesu. Chłonęłam każde słowo, jestem ogromnie wdzięczna za to, że miałam możliwość wzięcia udziału w tak silnym energetycznie i inspirującym wydarzeniu, Dla mnie to nowe doświadczenie, doskonale wpisujące się w moje potrzeby. Byłam tak silnie naładowana, że nie mogąc wygadać się od razu po powrocie do domu i wyładować swoich emocji, zwyczajnie nie mogłam zasnąć. Zrobiłam sporo notatek na swój użytek, zamierzam też wrażeniami z tej konferencji podzielić się z moimi koleżankami. Pomysł z grą networkingową uważam za jak najbardziej udany. Jak również dobór Prelegentów był moim zdaniem doskonały. Szczególnie ujęła mnie Pani Anita, będę więc szukała sposobu dotarcia do niej.” Katarzyna
„Bardzo dziękuję za wczorajszą konferencję. Nie jestem w stanie nawet Pani powiedzieć ile mi to dało, ile kontaktów nawiązała. To jest super pomysł.” Beata
„… Chciałam również podziękować za konferencję wtorkową na której byłam. Wyniosłam z niej dużo pozytywnej energii, siły do dalszego działania, motywacji. Wiary, iż mimo to, że czasem jest ciężko i nie zawsze różowo to warto działać i realizować swojej cele krok po kroku. Wierzę , że zarówno ja, jak i inne Panie obecne na konferencji zrealizujemy swoje plany, osiągniemy sukces, zbudujemy dobrze prosperujące firmy ? To co Pani robią jest bezcenne! :)” Agnieszka
„Było to moje pierwsze spotkanie w kobiecym gronie w celi nie związanym z moją pracą na etacie, a w celu nawiązania relacji do mojego biznesu. Byłam naprawdę pozytywnie zaskoczona, że dziewczyny z chęcią rozmawiają, pytają, wymieniają się wyzytówkami. Wykłady ciekawe merytorycznie, prowadzący jak najbardziej na +.” Kamila
Organizatorem wydarzenia były Szpilki po godzinach – ogólnopolska platforma rozwoju dla kobiet, której sukcesy i osiągnięcia sięgają początków 2012 roku. Celem inicjatywny jest motywowanie i inspirowanie kobiet do zmian, poprzez organizację ciekawych eventów, konferencji i spotkań. Dzięki naszym wydarzeniom Panie znajdują czas dla siebie i dbają o własne potrzeby. Aktywności, które organizujemy mają na celu uświadomienie kobiet, że warto być zdrową egoistka i dbać o własny rozwój.
Do kogo kierowany był cykl?
Konferencje kierowane były do właścicielek mikro i małych firm i kobiet, które myślą o założeniu własnej działalności. Cykl składał się 8 Konferencji, których celem było przekazanie PRAKTYCZNEJ WIEDZY z zakresu prowadzenia własnego biznesu i NARZĘDZI, z których uczestniczki mogły korzystać samodzielnie w swoich firmach. Osoby pracujące na etacie, dowiedziały się jak zacząć, co wiąże się z prowadzeniem własnej działalności, na co trzeba uważać i jak szybko osiągnąć założone na początku cele.
Czym różniły się te spotkania od innych?
Tym, że nie czarowaliśmy, powiedzieliśmy o tym, co tak NAPRAWDĘ wiąże się z prowadzeniem własnego biznesu. Wykłady i prelekcje przeplatały wiedzę pochodzącą z doświadczeń Prelegentów i Gości, ich przemyślenia z tym związane, oraz zestaw praktycznych narzędzi niezbędnych do założenia, rozwinięcia i prawidłowego funkcjonowania mikro firmy prowadzonej przez kobietę.
Dzięki prawdziwym historiom kobiet – tych, które już osiągnęły sukces, tych, które o to walczą i tych, które dopiero zaczynają swoją przygodę, Uczestniczki poznały lepiej siebie – swoje mocne i słabe strony. Dzięki networkingowi przekonały się, że nie tylko one borykają się z problemami w swojej firmie i że nie są z tym same! Spotkały bratnie dusze, otrzymały wsparcie i przekonanie, że to głównie determinacja i upór w dążeniu do celu, są gwarancją sukcesu.
Na jakie pytania i problemy odpowiedzieliśmy podczas cyklu?
- Przekazaliśmy praktyczną wiedzę i narzędzia – nie mówiliśmy o tym jak powinno być, tylko jak jest.
- Ukazaliśmy realia i obnażyliśmy stereotypy – koniec z bajkami o własnej firmie.
- Wspieraliśmy i wskazywaliśmy konkretne rozwiązania, dzięki prawdziwym historiom kobiet.
- Pomogliśmy odnaleźć się w nowej sytuacji, również tym kobietom, które prowadzą firmę dłużej niż kilka miesięcy.
- Pokazaliśmy jak zarabiać, gdzie szukać klientów i jak się wyróżnić na tle konkurencji.
- Pokazaliśmy jak zachować równowagę, tak ważną zwłaszcza w przepełnionym obowiązkami życiu kobiety.
- Powiedzieliśmy o tym, jak walczyć o swoje i zwiększać poczucie własnej wartości.
Zakres zagadnień poruszony na wszystkich konferencjach obejmował większość tematów związanych z początkowymi etapami prowadzenia własnego biznesu, każda z osobna natomiast była zamkniętą całością, związaną z innymi w sposób umożliwiający uczestnictwo tylko w wybranych konferencjach.
Wykłady kierowane były do kobiet, które potrzebują inspiracji, funkcjonalnych rozwiązań i świeżego spojrzenia na siebie i/lub własną firmę. Dla tych, które pragnęły coś zmienić, miały ogromną dawkę determinacji i były otwarte na nowe doświadczenia. Do takich osób dotarliśmy!