4 marca 2014 roku, w Millenium Plaza w Warszawie odbyła się #5 konferencja z serii „Jak prowadzić własną firmę i nie zwariować?”. Uczestniczki z uwagą wysłuchały wykładów Anny Kupisz-Cichosz „ Firma – co to znaczy być jej właścicielem?” oraz „Firma czyli model biznesowy od A do Z”, a także wykładu Alicji Rudnickiej, organizatorki całego cyklu, „Networking – warto czy nie warto?”.
Na spotkaniu poruszano także temat rozwijania firmy i przekształcania jej w dobrze prosperujący biznes. Rozmawiano też o tym, jak pogodzić prowadzenie firmy z życiem rodzinnym, jak uniknąć wypalenia zawodowego. Uczestniczki miały okazję zastanowić się, co powstrzymuje je przed dalszym działaniem.
Odbył się oczywiście panel dyskusyjny z udziałem Gościa Specjalnego, którym tym razem była Pani Iwona Kossmann, założycielka i autorka marki KOSSMANN, kobieta sukcesu. Nie zapomniano również o części networkingowej spotkania oraz losowaniu nagród przygotowanych dla Uczestniczek przez Partnerów konferencji.
Do kogo kierowany był cykl?
Konferencje kierowane były do właścicielek mikro i małych firm i kobiet, które myślą o założeniu własnej działalności. Cykl składał się 8 Konferencji, których celem było przekazanie PRAKTYCZNEJ WIEDZY z zakresu prowadzenia własnego biznesu i NARZĘDZI, z których uczestniczki mogły korzystać samodzielnie w swoich firmach. Osoby pracujące na etacie, dowiedziały się jak zacząć, co wiąże się z prowadzeniem własnej działalności, na co trzeba uważać i jak szybko osiągnąć założone na początku cele.
Czym różniły się te spotkania od innych?
Tym, że nie czarowaliśmy, powiedzieliśmy o tym, co tak NAPRAWDĘ wiąże się z prowadzeniem własnego biznesu. Wykłady i prelekcje przeplatały wiedzę pochodzącą z doświadczeń Prelegentów i Gości, ich przemyślenia z tym związane, oraz zestaw praktycznych narzędzi niezbędnych do założenia, rozwinięcia i prawidłowego funkcjonowania mikro firmy prowadzonej przez kobietę.
Dzięki prawdziwym historiom kobiet – tych, które już osiągnęły sukces, tych, które o to walczą i tych, które dopiero zaczynają swoją przygodę, Uczestniczki poznały lepiej siebie – swoje mocne i słabe strony. Dzięki networkingowi przekonały się, że nie tylko one borykają się z problemami w swojej firmie i że nie są z tym same! Spotkały bratnie dusze, otrzymały wsparcie i przekonanie, że to głównie determinacja i upór w dążeniu do celu, są gwarancją sukcesu.
Na jakie pytania i problemy odpowiedzieliśmy podczas cyklu?
- Przekazaliśmy praktyczną wiedzę i narzędzia – nie mówiliśmy o tym jak powinno być, tylko jak jest.
- Ukazaliśmy realia i obnażyliśmy stereotypy – koniec z bajkami o własnej firmie.
- Wspieraliśmy i wskazywaliśmy konkretne rozwiązania, dzięki prawdziwym historiom kobiet.
- Pomogliśmy odnaleźć się w nowej sytuacji, również tym kobietom, które prowadzą firmę dłużej niż kilka miesięcy.
- Pokazaliśmy jak zarabiać, gdzie szukać klientów i jak się wyróżnić na tle konkurencji.
- Pokazaliśmy jak zachować równowagę, tak ważną zwłaszcza w przepełnionym obowiązkami życiu kobiety.
- Powiedzieliśmy o tym, jak walczyć o swoje i zwiększać poczucie własnej wartości.
Zakres zagadnień poruszony na wszystkich konferencjach obejmował większość tematów związanych z początkowymi etapami prowadzenia własnego biznesu, każda z osobna natomiast była zamkniętą całością, związaną z innymi w sposób umożliwiający uczestnictwo tylko w wybranych konferencjach.
Wykłady kierowane były do kobiet, które potrzebują inspiracji, funkcjonalnych rozwiązań i świeżego spojrzenia na siebie i/lub własną firmę. Dla tych, które pragnęły coś zmienić, miały ogromną dawkę determinacji i były otwarte na nowe doświadczenia. Do takich osób dotarliśmy!